Dzisiaj jest .
Aktualności
W ŚWIECIE MITÓW

W ŚWIECIE MITÓW

22 lutego czteroosobowe zespoły uczniów z dziewięciu klas pierwszych naszej szkoły, wzięły udział w międzyklasowym konkursie „W świecie mitów” zorganizowanym przez bibliotekę szkolną oraz nauczycieli języka polskiego. Zadania konkursowe dotyczyły treści zawartych w książce Jana Parandowskiego  „Mitologia”, w której autor w bardzo interesujący i przystępny dla czytelników sposób przedstawił zawiłości antycznego świata. Przygotowując się do konkursu uczniowie najpierw na lekcjach języka polskiego, a później samodzielnie, odkrywali tajemnice dwóch najważniejszych starożytnych kultur: greckiej i rzymskiej.

Najlepszą znajomością mitów wykazały się następujące klasy:

 I miejsce – klasa I LOS

II miejsce – klasa I LLb

III miejsce – klasa I TG

Zwycięzcom konkursu gratulujemy. 

Utworzony 2024-03-08 10:59:49 przez Aktualności Aktualności.
SZKOLNY KONKURS ORTOGRAFICZNY

 

                      SZKOLNY KONKURS ORTOGRAFICZNY

29 lutego 2024 r. w Zespole Szkół Nr 1 im. Marii Skłodowskiej-Curie odbył się Szkolny Konkurs Ortograficzny o tytuł Mistrza Ortografii. Reprezentanci poszczególnych klas zmierzyli się z tekstem dyktanda, który zawierał wiele pułapek ortograficznych. Celem konkursu było doskonalenie umiejętności poprawnego pisania, rozwijanie zainteresowań uczniów oraz wyłonienie Szkolnego Mistrza Ortografii. Komisja konkursowa wnikliwie przeanalizowała prace oraz wskazała  zwycięzców. Laureatami Szkolnego Konkursu Ortograficznego zostali:

I miejsce- Weronika Piórkowska kl. II TT

II miejsce- Michał Sarnacki kl. II TG

III miejsce- Nikola Koźlik kl. I LLb

 

Karina Gnatkowska

Marzanna Siemienowska

Utworzony 2024-03-06 08:33:02 przez Aktualności Aktualności.
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego w Skłodowskiej

 

Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego w Skłodowskiej

21 lutego w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Język polski towarzyszy  nam w życiu codziennym, abyśmy precyzyjnie mogli wyrażać uczucia, emocje, potrzeby i pragnienia. Bezsprzeczny wzorzec stanowią dzieła literackie, które uczą, wychowuja i bawią. W tym dniu zaprosiliśmy na spotkanie z językiem ojczystym, który wyszedł spod piór dwóch znakomitych polskich literatów: Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego oraz Jana Izydora Sztaudyngera.

Na przerwie społeczność szkolna zapoznała się z prostymi w swej formie, a przekazującymi głębokie treści fraszkami Sztaudyngera, którymi udekorowane zostały korytarze szkolne. Fraszki miały przekonać młodzież, że język polski jest ciekawy, zabawny i inspirujący dla współczesnych artystów. Uczniowie wysłuchali także recytacji najbardziej znanych utworów Gałczyńskiego oraz wsłuchali się w słowa polskiej poezji śpiewanej.

 Dbając o język ojczysty i chroniąc go, pielęgnujemy własną tożsamość narodową.

                                                                                Nauczycielki języka polskiego

                               

Utworzony 2024-03-01 14:15:04 przez Aktualności Aktualności. Ostatnio modyfikowany 2024-03-06 08:30:20 przez Aktualności Aktualności.
PIASKOWA MAGIA

Piaskowa magia

19 lutego 2024 r. ponad 200 uczniów ze Skłodowskiej obejrzało spektakl pt. „Dziady” cz. III Adama Mickiewicza w niebanalnym wydaniu Teatru Animacji Piaskowej.

Na dużym ekranie za pomocą światła, piasku i cienia w połączeniu z cudowną muzyką i głosem lektora powstała autorska interpretacja dramatu, który uważany jest za arcydzieło polskiego romantyzmu. Na oczach publiczności, na bieżąco, artyści wyczarowywali magiczne obrazy, wciągając obecnych w przedstawianą historię. Oryginalna aranżacja z pewnością sprzyjała rozwijaniu w widzach wrażliwości, wyobraźni, kreatywnego myślenia a także wspomagała kształcenie zdolności do koncentracji.  Uczniowie utrwalili również najważniejsze  treści z lektury, tak szeroko omawianej na lekcjach języka polskiego. 

Utworzony 2024-03-01 14:14:05 przez Aktualności Aktualności.
OLIMPIADA WIEDZY O TURYSTYCE

XI  Olimpiada Wiedzy o Turystyce

4 stycznia 2024 r. uczniowie Adrian Bukowiecki i Karol Grzymkowski IV THT reprezentowali naszą szkołę podczas XI Olimpiady Wiedzy o Turystyce na  etapie okręgowym w Warszawie.  Etap okręgowy składał się z dwóch części: 40 zadań testowych oraz z zadania praktycznego sprawdzającego wiedze i umiejętności z zakresu projektowania, sprzedaży oraz rozliczania imprez i usług turystycznych. Hasło przewodnie tegorocznej edycji:  „W poszukiwaniu tradycji – dziedzictwo niematerialne w turystyce”.      

Z niecierpliwością czekamy na wyniki  uczestników i trzymamy kciuki za ich sukces.

Nauczyciele odpowiedzialni za przygotowanie uczniów do olimpiady:

Bożena Pikora, Joanna Borkowska – Sergiejuk

Utworzony 2024-02-14 13:42:02 przez Aktualności Aktualności.
Niesamowita sztuka renesansowych fresków

Niesamowita sztuka renesansowych fresków

7 lutego 2024 r. uczniowie klasy  1LLa, 1TC, 1LLb pod opieką wychowawców: Edyty Bocian, Sylwii Abramczyk i Marii Błaszczak zwiedzili wystawę "Kaplica Sykstyńska. Dziedzictwo". Dzięki najnowocześniejszym technologiom przenieśliśmy się do wnętrza kaplicy, obejrzeliśmy detale fresków w niespotykanych zbliżeniach oraz zapoznaliśmy się z mistrzami renesansu, którzy stworzyli to dzieło. Było to niezwykłe doświadczenie oraz multimedialna lekcja na temat sztuki renesansu.

Kaplica Sykstyńska, położona w Pałacu Apostolskim na terenie Watykanu, to prawdziwy klejnot światowej kultury. To nie tylko miejsce modlitwy, ale przede wszystkim monumentalne dzieło, przepełnione duchowością i niepowtarzalnym geniuszem artystycznym.

Pierwsza sala wystawy przeniosła nas w świat renesansu i dzieł  artystów na czele z Michałem Aniołem, mogliśmy zobaczyć reprodukcje rzeźb Dawida i Piety. W drugiej Sali – kinowej, przedstawiono Kaplicę Sykstyńską w zupełnie nowej perspektywie. Obejrzeliśmy detale fresków w zbliżeniach i zyskaliśmy wiedzę o ciekawostkach dotyczących kaplicy i jej twórców. To wszystko wyświetlone zostało w ogromnych rozdzielczościach na ekranie o szerokości aż 19 metrów. W trzeciej sali, dzięki najnowocześniejszym technologiom, znaleźliśmy się we wnętrzu Kaplicy Sykstyńskiej. Dzięki niezwykłej sesji zdjęciowej wykonanej specjalnie dla Muzeum Watykańskiego zapoznaliśmy się z historią wielu szczegółów na freskach – opisali je najlepsi historycy sztuki, pracujący dla Muzeum Watykańskiego.

Ta wystawa na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci. 

Utworzony 2024-02-14 13:08:19 przez Aktualności Aktualności.
KODUJ Z GIGANTAMI

Koduj z Gigantami 

Drodzy Uczniowie,jest nam niezmiernie miło poinformować, że zapisy na warsztaty Koduj z Gigantami właśnie ruszyły.

Są to największe w Polsce, całkowicie bezpłatne, warsztaty z programowania. Mają one na celu stworzenie nowych perspektyw do rozwoju poprzez naukę programowania, niezależnie od miejsca zamieszkania czy sytuacji finansowej.

 

W 14. edycji Koduj z Gigantami, tym razem pod hasłem Poszukiwacze Kodu, uczniowie skupią się nad rozwijaniem interdyscyplinarnych umiejętności, poprzez wzbudzanie pasji odkrywania i eksploracji. Na bezpłatnych zajęciach uczestnicy mogą poznać m.in. takie środowiska jak Scratch, Minecraft Education czy Python, przez co mogą stanowić idealne uzupełnienie, a nawet rozszerzenie, wiedzy pozyskiwanej w ramach regularnych zajęć szkolnych. 

Zajęcia odbywają się zarówno stacjonarnie jak i online i potrwają od 17 lutego.

Zapraszamy młodzież do 18 roku życia, niezależnie od umiejętności, do wspólnej eksploracji i nauki programowania za darmo.

Aby wziął udział w zajęciach wystarczy indywidualnie zapisać się na stronie: http://www.kodujzgigantami.pl.

 

Anna Kozon 

Utworzony 2024-02-06 08:52:21 przez Aktualności Aktualności. Ostatnio modyfikowany 2024-02-06 08:55:20 przez Aktualności Aktualności.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU

  

 

Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) ustanowiony z inicjatywy Komisji Europejskiej w 2004 roku, świętowany jest na całym świecie 6 lutego.


DBI ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajamianie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania Internetu.

Z okazji tego święta zachęcamy młodzież naszej szkoły do wzięcia udziału w konkursie dotyczącym Bezpieczeństwa w sieci.


Nauczyciele będą mogli poszerzyć swoją wiedzę w zakresie profilaktyki zagrożeń online i edukacji cyfrowej w ramach szeregu webinarów DBI.

Podczas lekcji wychowawczych oraz lekcji informatyki można skorzystać z konspektów lekcji i innych materiałów edukacyjnych opracowanych przez FDDS i NASK.


 

Utworzony 2024-02-06 08:37:12 przez Aktualności Aktualności.
WCIĄGAJĄCE DOŚWIADCZENIE

Wciągające doświadczenie

Największa immersyjna wystawa, jaka kiedykolwiek odwiedziła Polskę! Uczniowie klas 4 TCPG, 3 TCPG i 2 TA wraz z wychowawcami Iwoną Kordyszewską-Stryjek, Katarzyną Dymczyk i opiekunem Agnieszką Motyką odwiedzili wystawę największa nie tylko pod względem powierzchni, ale również treści artystyczno-merytorycznych. Niezwykłe doświadczenie sztuki immersji, na wystawie VAN GOGH & Friends – The Immersive Experience w Soho Art Center, w Warszawie.

To wyjątkowe i spektakularne wydarzenie zabrało młodzież w niezapomnianą podróż po świecie impresjonizmu i postimpresjonizmu. Dzięki najnowszym technologiom mogli zobaczyć największe dzieła Vincenta van Gogha oraz kultowe obrazy siedmiu innych wielkich artystów tego okresu, takich jak: Claude Monet, Edgar Degas, Paul Gauguin, Pierre-Auguste Renoir, Henri Rousseau, Henri de Toulouse-Lautrec i Paul Signac. Dodatkowym wyjątkowym elementem tej wystawy była strefa wirtualnej rzeczywistości (VR), która pozwoliła odbyć uczniom podróż w czasie, w głąb najbardziej znanych obrazów van Gogha.

Duże wrażenie zrobiła na nich również specjalnie przygotowana przestrzeń gdzie na ogromnych ekranach, podłodze oraz kolumnach przedstawiony był dynamiczny i bogaty w światło, kolor i dźwięk spektakl. Podczas niego zwiedzający zostali otoczeni wspaniałymi wielkoformatowymi obrazami, przepiękną muzyką z epoki oraz głosem narratora. Zanurzyli się w barwnych pejzażach, słonecznych polach kwiatów i wyjątkowych efektach, które wypełniały przestrzeń.

Wystawa miała na celu zainteresować oraz wzbudzić w młodych ludziach chęć poznania fascynującego świata sztuki, która wpływa na naszą kulturę i estetykę.

Wszystkim polecamy odwiedzenie tej niepowtarzalnej wystawy. 

Utworzony 2024-01-31 13:06:32 przez Aktualności Aktualności.
ORKIESTROWY TURNIJ KOSZYKÓWKI

 

REGULAMIN I PRZEPISY GRY 3X3 W KOSZYKÓWKĘ PODCZAS TURNIEJU ORGANIZOWANEGO W ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 IM MARII SKŁODOWSKIEJ – CURIE

W RAMACH WOŚP

 

Boisko, piłka, lokalizacja
Mecz każdorazowo będzie rozgrywany na boisku do koszykówki 3x3 z jednym koszem. Standardowe wymiary boiska do koszykówki 3x3. Boisko musi mieć wyznaczoną linię rzutów wolnych (5,80 m), linię rzutów za 2 punkty (6,75 m) oraz "półkole bez szarży" pod koszem. Można również używać połowy tradycyjnego boiska do koszykówki.
We wszystkich kategoriach gra się oficjalną piłką 3x3.

Turniej odbędzie się 27.01.2023 o godzinie 9.00  w sali gimnastycznej Zespołu Szkół nr 1  w Wyszkowie przy ulicy Swiętojańskiej 89.

Nagrody

1.      Drużyny, które zdobędą miejsca I – III otrzymują :

a)      miejsce I – puchar

b)      miejsce II – puchar

c)      miejsce III – puchar

2.      

System gry

System gry ustala Organizator. Zostanie ogłoszony przed rozpoczęciem turnieju.

Drużyny
Każda drużyna składa się z max 5 zawodników (3 zawodników na boisku i 2 zmienników).

Wpisowe wynosi 100 zł od drużyny wrzucone przed rozgrywkami do puszki wolontariuszy WOŚP

Sędziowie
Zespół sędziowski składa się z 1 sędziego boiskowego oraz 1 sędziego stolikowego.

Rozpoczęcie meczu

Obydwie drużyny rozgrzewają się jednocześnie przed rozpoczęciem meczu.

Rzut monetą zdecyduje o tym, której drużynie przyznane zostanie posiadanie piłki na rozpoczęcie meczu. Drużyna, która wygra losowanie ma prawo wybrać posiadanie piłki na rozpoczęcie meczu.

Aby mecz się rozpoczął, każda drużyna musi mieć 3 zawodników na boisku.

Punktacja
Za każdy celny rzut z pola wewnątrz łuku przyznaje się jeden (1) punkt.

Za każdy celny rzut z pola za łukiem przyznaje się dwa (2) punkty.

Za każdy celny rzut wolny przyznaje się jeden (1) punkt.

Wygrany mecz  2 pkt

Przegrany mecz 0 pkt

Czas gry/Zwycięzca meczu
Regularny czas gry wynosi 10 minut. Zegar czasu gry nie będzie zatrzymywany podczas sytuacji martwej piłki oraz podczas rzutów wolnych. (Czas gry i podział będzie uzależniony od ilości zgłoszonych drużyn)

Jednakże ta drużyna, która jako pierwsza w regularnym czasie gry zdobędzie 21 lub więcej punktów, wygrywa mecz przed upływem czasu. Przepis ten odnosi się jedynie do regularnego czasu gry (nie ma on zastosowania w ewentualnej dogrywce).

Jeżeli na koniec regularnego czasu gry wynik pozostaje nierozstrzygnięty, zostanie rozegrana dogrywka. Przed rozpoczęciem dogrywki będzie miała miejsce jednominutowa przerwa. Drużyna, która jako pierwsza zdobędzie 2 punkty w dogrywce, wygrywa mecz.

Drużyna przegrywa mecz walkowerem, jeżeli o wyznaczonej godzinie rozpoczęcia meczu na boisku nie pojawi się 3 zawodników gotowych do gry.

Drużyna przegrywa mecz wskutek braku zawodników, jeśli opuści boisko przed zakończeniem regulaminowego czasu gry lub jeśli wszyscy zawodnicy drużyny są kontuzjowani lub/i zdyskwalifikowani.

Drużyna przegrywająca wskutek braku zawodników lub w wyniku oddania meczu walkowerem w celu osiągnięcia niesportowych korzyści, zostanie zdyskwalifikowana z rozgrywek.

Faule/Rzuty wolne
Drużyna podlega karze za faule drużyny po tym, jak popełniła 5 fauli. Zawodnicy nie mogą być wykluczeni z gry z powodu liczby popełnionych fauli osobistych.

Faule popełnione w trakcie akcji rzutowej w polu wewnątrz łuku będą karane jednym (1) rzutem wolnym, podczas gdy faule popełnione w trakcie akcji rzutowej z pola za łukiem karane będą dwoma (2) rzutami wolnymi.

Faule popełnione w trakcie akcji rzutowej, po której piłka wpada do kosza po rzucie z gry, karane są dodatkowym jednym (1) rzutem wolnym.

Wszystkie faule techniczne zawsze są karane jednym (1) rzutem wolnym i posiadaniem piłki, a faule niesportowe dwoma (2) rzutami wolnymi i posiadaniem piłki. Po ostatnim rzucie wolnym wynikającym z kary za faul techniczny lub niesportowy gra zostanie kontynuowana poprzez wymianę piłki za łukiem, na szczycie boiska..

Gra piłką
Po każdym celnym rzucie z gry lub ostatnim rzucie wolnym (z wyjątkiem tych, po których przysługuje posiadanie piłki):

·         Zawodnik drużyny, która nie zdobyła punktów wznowi grę poprzez wykozłowanie lub podanie piłki do partnera z miejsca bezpośrednio pod koszem (nie zza linii końcowej), na pole znajdujące się poza łukiem,

·         Drużyna broniąca nie może starać się zagrać piłką w obszarze "półkola bez szarży" podczas wyprowadzania piłki.

Po każdym niecelnym rzucie z gry lub ostatnim rzucie wolnym (z wyjątkiem tych, po których przysługuje posiadanie piłki):

·         Jeżeli drużyna ataku zbiera piłkę, to może kontynuować grę w celu zdobycia punktów z gry bez wyprowadzania piłki za łuk,

·         Jeżeli drużyna obrony zbiera piłkę, musi ją wyprowadzić za łuk (poprzez wykozłowanie jej lub podanie do partnera).

Jeżeli drużyna obrony przechwytuje lub blokuje piłkę, to musi wyprowadzić piłkę za łuk (poprzez wykozłowanie jej lub podanie).

Posiadanie piłki przez którąkolwiek z drużyn, następujące po sytuacji martwej piłki, musi rozpocząć się wymianą piłki (pomiędzy zawodnikami obrony oraz ataku) za łukiem, na szczycie boiska.

Uważa się, że zawodnik znajduje się "za łukiem", jeśli żadna z jego stóp nie dotyka miejsca na boisku wewnątrz łuku ani łuku.

W sytuacji rzutu sędziowskiego piłkę przyznaje się drużynie obrony.

Gra na zwłokę
Gra na zwłokę lub zaniechanie aktywnej gry (np. brak próby zdobycia punktów) jest błędem.

Drużyna musi oddać rzut do kosza w ciągu 12 sekund.

Należy uznać za błąd, kiedy po tym jak drużyna wyprowadziła piłkę za łuk, zawodnik ataku, będąc w obszarze wewnątrz łuku pod koszem, kozłuję piłkę stojąc tyłem lub bokiem do kosza przez więcej niż pięć (5) sekund.

Zmiany
Zmiany mogą być dokonane przez którąkolwiek z drużyn, podczas gdy piłka staje się martwa, przed wymianą piłki pomiędzy zawodnikami drużyny ataku i obrony lub przed rzutem wolnym. Zmiennik może wejść do gry, kiedy jego partner z drużyny opuści boisko i nawiąże z nim kontakt fizyczny. Zmiany mogą odbywać się jedynie poza linią końcową i nie wymagają one jakiegokolwiek działania ze strony sędziów.

Przerwy na żądanie
Każda drużyna ma prawo do jednej przerwy na żądanie. Jakikolwiek zawodnik może poprosić o przyznanie przerwy na żądanie podczas sytuacji martwej piłki.

Wszystkie przerwy na żądanie trwają 1minutę

Klasyfikacja drużyn
Zarówno w grupach, jak i w klasyfikacji końcowej, stosuje się następujące zasady. Jeżeli drużyny mają równy wynik po pierwszym kroku klasyfikacji, należy przejść do kolejnego

Dyskwalifikacja
Zawodnik, który popełnił dwa (2) faule niesportowe (nie ma zastosowania do fauli technicznych) zostanie zdyskwalifikowany przez sędziów z udziału w meczu i może zostać zdyskwalifikowany z całego wydarzenia przez organizatora. Niezależnie od tego, organizator każdorazowo zdyskwalifikuje zawodnika(ów) za akty przemocy, słowną lub fizyczną agresję, niezgodną ze sportowym duchem ingerencję w wynik meczu.

Zgłoszenia drużyn do 25 stycznia: cezary.maciorowski@gmail.com lub tel. 603 626 827

    

Utworzony 2024-01-22 14:49:20 przez Aktualności Aktualności.
GALERIA ZDJĘĆ
Przejdź do Galerii
Ostatnio dodane:
photo_newest
Copyright © 2018 by Zespół Szkół nr 1 w Wyszkowie.

Zamknij Strona stosuje tzw. cookies przede wszystkim aby ułatwić korzystanie z witryny. Użytkownicy serwisu mogą samodzielnie zarządzać plikami cookies w ustawieniach swojej przeglądarki. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych plików cookies.