Dzisiaj jest .

"SIĘ DZIEJE"

SPOTKANIA Z DORADCĄ ZAWODOWYM
r. szk. 2020/2021


Wrzesień to dla szkolnego doradcy zawodowego czas na przeprowadzenie diagnoz, które mają na celu dobrze zaplanować pracę na rok szkolny a także skutecznie pomóc młodzieży uwzględniając ich zapotrzebowania. Ankiety dotyczące rozpoznanie oczekiwań, planów i potrzeb uczniów  w zakresie orientacji zawodowej zostały przeprowadzone w klasach maturalnych.

Po dokonaniu analizy danych doradca zawodowy odbył w każdej z tych klas spotkanie informacyjno – doradcze. Podczas zajęć uczniowie zapoznali się ze szczegółowymi wynikami badań i  dokonali ich podsumowania. Doradca zawodowy uświadomił młodzieży konieczność planowania własnego rozwoju i podejmowania świadomych decyzji, dotyczących ścieżki edukacyjno-zawodowej. Młodzież uczestnicząca w spotkaniu wykazywała duże zainteresowanie omawianą tematyką. Uczniowie zadawali wiele pytań i chętnie włączali się do rozmowy.


Wnioski po przeprowadzeniu ankiety w  klasach III LOS, III LOP, III LOL:

  • Prawie połowa uczniów jest zadowolona z wyboru szkoły i zgadza się on z dalszymi planami edukacyjno – zawodowymi a 32% nie jest jeszcze zdecydowana, co do własnej przyszłości
  • Po ukończeniu Liceum zdecydowana większość, bo  ponad 80% chce studiować a  40 % myśli o pracy
  • Ponad połowa uczniów widzi siebie w zawodzie społeczno – usługowym lub też kulturowo – artystycznym (49%)
  • Spośród ankietowanych niespełna 40 % wie, gdzie i jaki kierunek chce studiować a pozostali nie podjęli jeszcze takiej decyzji
  • Uczniowie oczekują pomocy od rodziców (prawie 57%) oraz nauczycieli/wychowawcy (24%) i  doradcy zawodowego (ponad 40%), .
  • Młodzież wskazała na potrzebę zdobycia informacji o przydatności psychofizycznej do wykonywania zawodu – 39%, o rynku pracy – 36%, o szkołach- 52% i warunkach pracy w danym zawodzie – 44%. Najbardziej przemawiającą do nich formą przekazu takich zagadnień byłby sposób słowny, czyli spotkania informacyjne, wykłady (50%) i aktywny, czyli wycieczki do firm lub uczelni wyższych (60%).
  • Młodzież ma świadomość, że potrzeba im pomocy praktycznej i chętnie uczestniczyliby w zajęciach dotyczących komunikacji interpersonalnej (43%), bilansu własnych możliwości ( 37%) czy też podejmowania decyzji ( 46%).


 

Wnioski po przeprowadzeniu ankiety wśród klas IV TB, IV TOT, IV TH, IV TG, IV TCG:

  • Ponad 30% uczniów jest zadowolona z wyboru szkoły i zgadza się on z dalszymi planami edukacyjno – zawodowymi a 40% nie jest jeszcze zdecydowana, co do własnej przyszłości
  • Po ukończeniu Technikum zdecydowana większość, bo  prawie  80% chce pracować a  20 % myśli o studiach, przy czym będą to studia zaoczne.
  • Połowa ankietowanych widzi siebie w zawodzie społeczno – usługowym lub też techniczni – technologicznym – 26%
  • Uczniowie oczekują pomocy od rodziców (ponad 40%), kolegów (25%) oraz  doradcy zawodowego (26%)
  • Uczniowie dobrze oceniają pomoc szkoły przy ich wyborach edukacyjno – zawodowych
  • Ankietowani chcieliby aby nauczyciele częściej rozmawiali z nimi na temat ich przyszłości, zawodów przyszłości czy rynku pracy
     

Warto dodać, że Skłodowska wspiera również rodziców w ich doradczej roli.  Wagę tego, uświadamiał doradca zawodowy podczas spotkań z rodzicami, które odbyły się 14 września 2020r. Katarzyna Zglinicka zapoznała rodziców z wynikami powyższych ankiet oraz przeprowadziła szkolenie nt. „Jak pomóc dziecku zaplanować jego ścieżkę kariery?”


 

 


ROK SZKOLNY 2019/2020

 


 

W dniu 7.11.2019 w ramach doradztwa zawodowego i w trosce o przyszłość edukacyjno – zawodową maturzystów naszej szkoły odbyło się kolejne spotkanie, tym razem z przedstawicielami  Uczelni Techniczno-Handlowej im. H.Chodkowskiej w Warszawie. Spotkanie to składało się z 2 części, którą stanowiły: prezentacja uczelni oraz warsztaty na temat Autoprezentacji, które poprowadził dr. Jerzy Walkowiak, wieloletni wykładowca Uczelni oraz praktyk w tej dziedzinie.
Uczniowie mieli okazję poznać ofertę tej uczelni by następnie przejść do tematu AUTOPREZENTACJI. Głównym założeniem warsztatów była myśl, że dobre przygotowanie się do spotkania jest kluczem do sukcesu w przypadku rozmaitych działań i aktywności.
Trzeba też wiedzieć, że trudno znaleźć zawód, w którym umiejętność autoprezentacji nie byłaby pożądana. Nawet jeśli nie mamy bezpośredniego kontaktu z klientami, a nasza praca jest w dużej mierze wykonywana indywidualnie, musimy przecież zaprezentować się na rozmowie kwalifikacyjnej, spotkaniach firmowych, imprezach integracyjnych czy podczas negocjacji z szefem. Odpowiednia autoprezentacja w większości tych sytuacji jest kluczowa dla rozwoju naszej kariery. Stad też młodzież w luźnej rozmowie mogła poznać ten temat z punktu widzenia praktyka z tej dziedziny, zadawać pytania i otrzymać na nie odpowiedzi. Nie zabrakło też konkursów z nagrodami.
Wszyscy maturzyści z naszej szkoły wyszli z tego spotkania z niewątpliwie większą wiedzą i szerszym pojęciem tego, co ich czeka w przyszłości.
Spotkanie zorganizowała Bogusława Pawelska-Kozon, szkolny doradca zawodowy

 

zdjęcia w galerii

 


WARSZTATY PSYCHOSPOŁECZNE DLA MATURZYSTÓW


3.10.2019r (czwartek)  w naszej szkole odbędą się warsztaty z umiejętności miękkich skierowane do maturzystów, mające na celu lepsze ich przygotowanie do egzaminów i wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej.
Tematy warsztatów:
•    Stres
•    Efektywna nauka-mnemotechniki
•    Zarządzanie sobą w czasie
•    Trudny wybór studiów
Warsztaty poprowadzi Pani Judyta Litwin, trener umiejętności psychospołecznych z Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie. Na przedstawionych poniżej godzinach lekcyjnej następujące klasy wezmą udział w warsztatach:
3.– IV TH
4. – III LOL
5. – III  LOS
6. – IV TGa
Warsztaty odbędą się w salach zgodnie z planem lekcji

zdjęcia ze spotkania w galerii

 

 

Spotkanie przedstawicieli Global Education i Uniwersytetu w Worcester w Wielkiej Brytanii z uczniami klas maturalnych

W dniu 7. 10.2019r w świetlicy szkolnej odbyło się spotkanie przedstawicieli Global Education i Uniwersytetu w Worcester w Wielkiej Brytanii z uczniami klas: IV TCG,  IV TGa,  oraz IV TGb  oraz z pozostałych klas maturalnych,  którzy zdają  język angielski na poziomie rozszerzonym.
Pomoc, jaką oferuje team Global Education, bazuje na ich własnych doświadczeniach związanych z wyborem uczelni oraz kierunku, przejściem przez proces aplikacyjny, oraz załatwieniem wszelkich niezbędnych formalności. Znając obawy młodych ludzi oraz stres związany z wyjazdem do UK lub Holandii, pomagają w rozpoczęciu studiów na uczelni, która zapewni udany start w  karierze zawodowej młodego człowieka.
Pomoc w aplikacji na studia licencjackie i magisterskie ponad 100 uniwersytetów w Wielkiej Brytanii i Holandii jest całkowicie bezpłatna i kompleksowa. Obejmuje absolutnie wszystkie etapy i elementy rekrutacji na każdy wybrany kierunek.
Podczas spotkania uczniowie mogli dowiedzieć się jak uzyskać pomoc finansową na rozpoczęcie nauki. Jednym z prelegentów była absolwentka uczelni w Worcester, która opowiadała o życiu w campusie, pracy i możliwościach rozwoju. Chcesz studiować na dwóch kierunkach jednocześnie – nie ma problemu. System doboru przedmiotów jest elastyczny i każdy może dostosować swój plan zajęć w taki sposób by swobodnie studiować i zdobywać doświadczenie zawodowe. Tygodniowy czas spędzony na zajęciach w uczelni wynosi 15-20 godzin.
Oferta Global Education brzmi ciekawie. Kilkunastu uczniów zadeklarowało chęć rozmów na temat studiowania za granicą zostawiając kontakt do siebie.
Mamy nadzieję, że dzięki takim spotkaniom inspirujemy młodzież do głębszej refleksji nad swoją przyszłością zawodową.
Osoby zainteresowane, które nie uczestniczyły w spotkaniu zapraszamy do zapoznania się z ofertą dostępną na stronie: www.studiujwanglii.pl. Kilka biuletynów informacyjnych dostępne jest także u szkolnego doradcy zawodowego.
Spotkanie miało na celu pomoc naszym uczniom spełniać ich marzenia o studiach za granicą.
Spotkanie zorganizowała Bogusława Pawelska-Kozon, szkolny doradca zawodowy.

zdjęcia ze spotkania w galerii

 

Warszawski Salon Maturzystów Perspektywy 2019

„Z punktu widzenia młodości życie jest przyszłością bez końca, z punktu widzenia starości – niezmiennie krótką przeszłością”(Artur Schopenhauer). Decyzja o wyborze studiów należy do najważniejszych w życiu. Dylematy typu, czy podążać za pasją i zainteresowaniami czy też kierować się chłodną kalkulacją, zostać w rodzinnym domu czy wyjechać do innego miasta, nadal są bardzo powszechne wśród młodzieży. Z myślą o tegorocznych maturzystach, żeby im ułatwić dokonanie właściwych wyborów został zorganizowany wyjazd na Warszawski Salon Maturzystów. Młodzież, jak ro roku, poznawała ofertę  prezentujących się uczelni krajowych i zagranicznych, w mniej (np.Holandia) lub bardziej (np. Tajwan) oddalonych krajach oraz zadawała pytania, m.in. o to, co zdawać na maturze, żeby dostać się na dany kierunek, no i oczywiście czy potem na studiach jest trudno. Nie było specjalnych preferencji, każdy znalazł dla siebie po kilka ofert. Uczestniczyliśmy również w spotkaniach, na których prezentowały się uczelnie: Politechnika Warszawska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz w spotkaniu dot. przygotowania się do egzaminów maturalnych. To był naprawdę inspirujący dzień.

zdjęcia z SALONU MATURZYSTÓW w galerii

1 2
GALERIA ZDJĘĆ
Przejdź do Galerii
Ostatnio dodane:
photo_newest
Copyright © 2018 by Zespół Szkół nr 1 w Wyszkowie.

Zamknij Strona stosuje tzw. cookies przede wszystkim aby ułatwić korzystanie z witryny. Użytkownicy serwisu mogą samodzielnie zarządzać plikami cookies w ustawieniach swojej przeglądarki. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych plików cookies.