Dzisiaj jest .

Projekt „Otwarci na świat uczniowie i uczennice szkół i placówek powiatu wyszkowskiego
szansą rozwoju dla województwa mazowieckiego”
Część 2 Zadanie 3. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z kompetencji kluczowych dla uczniów/uczennic.

Zajęcia z zakresu informatyki w Zespole Szkół Nr 1 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Wyszkowie;.
Zajęcia zostały zorganizowane w dniach 02.12.2017 do 28.12.2017 w pracowni komputerowej Zespołu Szkół Nr 1 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Wyszkowie w sali 103, prowadzącym był Andrzej Sieńkowski. Sala została oznakowana informacja, że tu są prowadzone zajęcia w ramach projektu.

W zajęciach brali udział uczniowie klasy I Technikum Grafiki i Poligrafii Cyfrowej, Klas II Liecum Ogólnokształcącego.

Zajęcia zostały podzielone na trzy bloki tematyczne:

  1. Elementy programowania.
  2. Arkusz kalkulacyjny.
  3. Animacje komputerowe.


Program zajęć został tak opracowany, aby poszerzyć wiedzę uczniów z zakresu informatyki  zdobytą  w czasie kształcenia w gimnazjum oraz pierwszej klasie liceum czy technikum zgodnie z obowiązującymi trendami wynikającymi z nowych programów nauczania w zreformowanej szkole podstawowej oraz zreformowanym czteroletnim liceum ogólnokształcącym i zreformowanym pięcioletnim technikum.

Z zakresu programowania uczniowie poznali podstawowe zasady programowania obiektowego, wykorzystaniu zmiennych, tablic, obsługi zdarzeń, zastosowania pętli  (powtórzeń) oraz instrukcji warunkowych.
Osobnym zagadnieniem było rysowanie skomplikowanych fraktali przy użyciu prostych konstrukcji języka programowania.


Z zakresu programowania uczniowie poznali podstawowe zasady programowania obiektowego, wykorzystaniu zmiennych, tablic, obsługi zdarzeń, zastosowania pętli  (powtórzeń) oraz instrukcji warunkowych.

Osobnym zagadnieniem było rysowanie skomplikowanych fraktali przy użyciu prostych konstrukcji języka programowania.

Z zakresu animacji komputerowych uczniowie poznali program Alligator Flash Designer który, pozwala  na zdefiniowanie sposobu pojawienia się elementów strony oraz sposobu ich znikania z ekranu. Do dyspozycji użyto szereg efektów, począwszy od prostego wlotu zza krawędzi ekranu aż po efekty symulujące błysk flesza lub popularny efekt przenikania od przezroczystości, stosowany często w branży filmowej. Uczniowie  zdefiniowali ruch elementu podczas najechania kursorem myszy nad element. Pozwala to na tworzenie ciekawego menu, w którym przyciski mogą zmieniać stopniowo kolor lub ich poszczególne elementy składowe mogą być animowane niezależnie od siebie.

 

Z zakresu arkusza kalkulacyjnego uczniowie poznali praktyczne zastosowania Excela w codziennej pracy i sposoby ułatwienia i przyśpieszenia najczęściej wykonywanych zadań. Uczestnicy zajęć nauczyli się pisania formuł, edytowania, analizowania i przetwarzania danych, tworzenia czytelnych i estetycznych wykresów i zarządzania skoroszytami, a ponadto poznali zaawansowane funkcje Excela, takie jak tabele i wykresy przestawne.

Zajęcia spotkały się z dobrym przyjęciem. Uczniowie z zainteresowaniem realizowali ćwiczenia zaproponowane przez prowadzącego zajęcia, chętnie poznawali nowe zagadnienia. W wyniku przeprowadzonej ankiety otrzymano następujące wyniki:

 

Ogólna ocena szkolenia
ocena szkolenia liczba uczniów
celujący 4
bardzo dobry 6
dobry 0
dostateczny 0
dopuszczajacy 0
niedostateczny 0

Ogólna ocena szkolenia wypadła bardzo dobrze. Wszyscy ankietowani określili ja ocena celująca i bardzo dobrą.
Praktyczna przydatność szkolenia według ankietowanych określona została na bardzo wysokim poziomie, program szkolenia określono jako odpowiedni.

1 2 3 4 5










Galeria
Ostatnio dodane:
photo_newest
Najczęściej oglądane:
photo_star


Copyright © 2018 by Zespół Szkół nr 1 w Wyszkowie.

Zamknij Strona stosuje tzw. cookies przede wszystkim aby ułatwić korzystanie z witryny. Użytkownicy serwisu mogą samodzielnie zarządzać plikami cookies w ustawieniach swojej przeglądarki. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla stosowanych plików cookies.