Głównym celem zajęć było rozwijanie kompetencji kluczowych z matematyki, rozszerzanie możliwości edukacyjnych poprzez połączenie ICT z matematyką oraz wyrównanie szans uczniów w procesie uczenia się matematyki. Uczniowie rozwijali umiejętności samodzielnego, logicznego myślenia, precyzyjnego posługiwania się językiem matematycznym, dokładnego wyrażania myśli i wyciągania właściwych wniosków z odpowiednio dobranych założeń. Uczestnicy zajęć dostrzegali prawidłowości matematyczne w otaczającym świecie poprzez rozwiązywanie zadań opartych o kontekst praktyczny.
Zakres materiału, sposób przekazywania wiedzy i rytm pracy prowadzący zajęcia dostosowywali do uczestników zajęć i ich możliwości intelektualnych. Metody szkolenia i panująca atmosfera sprzyjały aktywnej pracy uczniów.
Uczniowie, podczas zajęć, na bieżąco wymieniali się swoimi spostrzeżeniami, uwagami i wątpliwościami z nauczycielem. Byli kulturalni, zdyscyplinowani, chętni do poszukiwania rozwiązań zadań problemowych oraz wzajemnej życzliwej pomocy poprzez wspólną pracę w grupach, co sprzyjało integracji uczestników zajęć.
|